Pelatihan Pengembangan Inovasi Pembelajaran Matematika Melalui Perangkat Lunak Microsoft Mathematics dan GeoGebra Bagi Guru SMA dan SMP di Wilayah Kota Kefamenanu dan Noemuti
Main Article Content
Abstract
In 2019, average score for high school Mathematics for all modes of the national level examination was the lowest compared to other subjects in all majors. For the North Central Timor Regency, average Mathematics Test Score for the Science major is 31.08, the lowest of other subjects. In dealing with this problem, teachers need a learning innovation that allows students to learn mathematics with visualizations that are easy to make, easy to use, and attractive, as well as strong interaction between teachers and students to facilitate the transmission of concept understanding from teachers to students. Therefore, several schools in the city area in Kefamenanu and Noemuti were selected and trained using Microsoft Mathematics GeoGebra software and continued with training to solve various mathematical problems using Microsoft Mathematics GeoGebra. Training activities began with an introduction to Microsoft Mathematics and GeoGebra and continued with solving various mathematical problems using Microsoft Mathematics and GeoGebra. Then proceed with follow-up activities in the form of mentoring. After training, 57.14% have used Microsoft Mathematics and 52.38% have used GeoGebra as a learning method in the classroom.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Penulis yang mengirimkan naskahnya pada Bakti Cendana: Jurnal Pengabdian Masyarakat telah memahami ketentuan yang berlaku pada jurnal ini. Jika naskah tersebut diterbitkan, hak cipta artikel itu akan diserahkan kepada Bakti Cendana: Jurnal Pengabdian Masyarakat dan Universitas Timor sebagai penerbit jurnal tersebut.
Hak cipta ini meliputi hak eksklusif untuk mereproduksi dan menyiarkan artikel dalam berbagai bentuk media. Reproduksi sebagian atau keseluruhan isi jurnal ini dan segala yang melekat padanya haruslah dengan seizin Bakti Cendana: Jurnal Pengabdian Masyarakat dan Universitas Timor.
Bakti Cendana: Jurnal Pengabdian Masyarakat dan Universitas Timor, Dewan Editor, dan Reviewer berusaha menjamin agar tidak terjadi kesalahan atau penyimpangan dalam penyajian data dan pernyataan yang dikutip pada jurnal. Dalam hal naskah yang termuat berisi penghargaan pada pihak-pihak tertentu sebagai donatur atau sponsor, itu merupakan bagian yang terpisah dari Bakti Cendana: Jurnal Pengabdian Masyarakat dan menjadi kepentingan penulis dengan pihak sponsor.
Semua artikel yang dimuat dalam jurnal ini bersifat Open Access dan bebas dibaca, diunduh, dan disebarluaskan oleh para pembaca selama tidak mengabaikan lisensi yang diacu oleh Bakti Cendana: Jurnal Pengabdian Masyarakat: yaitu http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0.