BIO-EDU: Journal of Biology Education [e-ISSN 2527-6999] publishes scientific papers on research results and literature reviews in the field of biology education and biological sciences.

BIO-EDU is a Biology Education Journal that is a periodic publication as a means of disseminating research results and knowledge in the field of biology education. Published by the Department of Biology Education, Faculty of Education, University of Timor every 4 months (three times a year). Every article is reviewed by experts. BIO-EDU accepts articles or scientific papers from the results of research in the field of biology education that have never been published in other journals.

Informasi Untuk Penulis

2021-12-03

Salam Para Penulis Yang terhormat,

Untuk informasi tambahan bagi penulis. Sebelum submit naskah/artikel ke Jurnal BIO-EDU diharapkan untuk menghubungi pihak editor terlebih dahulu untuk memperoleh informasi terkait penerimaan naskah/artikel. Hal ini dilakukan untuk menghindari hal-hal seperti artikel yang lambat diproses disebabkan oleh beberapa penulis tidak memperhatikan informasi pada jurnal. 

Selain itu, penulis juga diharapkan untuk membaca terlebih dahulu informasi yang sudah disediakan oleh jurnal sendiri sehingga tidak terjadi hal-hal yang merugukan kedua pihak.

Terima kasih 

Salam

Vol 6 No 2 (2021): Jurnal BIO-EDU Volume 6 Nomor 2 Tahun 2021

Published: 2021-08-31

Optimasi Sterilisasi Endosperma Kepel (Stelecthocarpus burahol [Bl] Hook F. & Th) Secara In Vitro

Sterilisasi kultur endosperma kepel

Etty Handayani, Muhammad Burhanuddin Irsyadi, Irfan Aris, Riffa Leshia Muhvi Nur Alawiyah, Nandini Ayuningtias, Fany Permatasari, Innaka Ageng Rineksane

113-121

Penerapan Model Contekstual Teaching and Learning Berbasis Daring

Nurul Magfirah, Rahmatia Thahir, Anisa -, Nurdiyanti -, Muhammad Wadji

122-132

Media Interaktif e-Modul Materi Virus Sebagai Penunjang Pembelajaran Daring di MAN 3 Jombang

Suci Prihatiningtyas, M. Wildan Tijanuddarori, Ospa Pea Yuanita Meishanti, Primadya Anantyarta

133-141

View All Issues